tisdag 15 mars 2016

Vab, leo kommentarer och förvaringsutmaning

Jag är hemma och Vabbar...där fick jag väl för jag sa att jag klarat mig utan en enda vabdag i vabruari :-(. Leo kräktes i igår morse. Ett par gånger men efter några piggelinglassar (tack K) och våfflor till lunch piggade han på sig i rask takt. Nu är det ju 48 timmar man ska vara hem för att inte smitta så jag blir hemma imorgon också.

Leo är väldigt duktig för sin ringa ålder och kräks inte rakt ut utan säger till att han vill ha en skål och kräkas i. Mycket tacksamt för hans föräldrar.

Ett kul konstaterande  från Leo blev det också om varför han inte kunde gå till dagis.

"Nä, de har ju ingen skål att kräkas i .......lång paus..."Vi kanske kan låna en skål till dagis nästa dag"


*fniss*...jag ser framför mig hur vi kommer till förskolan och säger
-Vi har med egen skål han kan kräkas i så jag lämnar honom nu *ASG*


Och på samma tema har vi då Felix genomtänkte  kommentar när han ringer hem från fritids.

F: - Kan P följa med mig hem idag?
S: -Nä, Leo är ju sjuk
F: -Mäh, Vi har ju redan frågat hans föräldrar...åh det gick bra.
S: - Ja fast det vill de nog inte om de vetat att Leo är sjuk. Jag tror inte de vill att P blir smittad.
F: -öhh..mäh då...Leo är ju inte ens sjuk...du är ju bara hemma för att han inte ska SMITTA!!
S: -öh...just det ja.

Så till förvaringsutmaningen...Jag hade långt innan jag såg detta tänkt att 2016 skulle bli ordning och reda, utrensning och genomtänkt förvaring. Nu har jag ju hittat en trevlig blogg på forvaringsdrottningen.com med en ny utmaning varje vecka. Tänkte jag skulle hoppa på den nu sådär en 10-11 veckor efter start men jag tror mig kunna komma ifatt. Ska bli kul. Första utmaningen var att skriva en Prioriteringslista!! Det ska bli kul.
En liten sjukling











Inga kommentarer: