måndag 21 mars 2016

Kort vecka

Efter en underbar helg med solsken och vårkänslor så har vi en kort arbetsvecka framför oss. Skönt!
Imorgon ska Leo klä ut sig till påskkarl.....jag trodde han sa påskhare  så jag satte igång och leta öron här hemma.....hm...han ville inte alls ha några öron...kan jag ju förstå om han ska vara KARL och inte hare *s*
Sen ville han iof inte ha nån påskhatt heller utan han ska ha polisskjorta och polishatt och mustasch imorgon.  En påskpolis!!
Sen råkade vi bli med Akvarium i helgen så imorgon ska nog jag och pojkarna åka och köpa några små fiskar som ska få flytta in. (om vi hinner). Akvariet är redo iaf.


Sen var det ju de där förvaringsutmaningarna jag håller på med. Denna vecka 12 så ska man välja att påskstäda. Man begränsar själv  och jag har valt putsa alla fönster....blir 72 fönstersidor....hm...Jag gör ett försök och sen ska jag även försöka rensa i badrummet ett badrumskåp och tre lådor. Det kommer bli kul (intalar jag mig) och hela fredagen är ju ledig.

Förra veckans utmaning var att ta sig an pappershögen. Det gick bra!!

1 kommentar:

älskadebarn sa...

Grattis till akvariet. Mitt råd är att låta bli att köpa fiskar till det! Stoppa ner några legogubbar eller nått istället! ;-)