onsdag 30 januari 2013

Vårdcentral, komtek och inspirerad.

Idag kl 14.20 ska jag vara med Flis på vårdcentralen så de kan lyssna på henne. Hon har varit sjuk rätt länge nu eller hon var sjuk...blev bättre....gick till skolan....sjuk igen....och sen var hon bättre igår fm så jag ha de tänkt skicka henne till skolan som idag men på em så fick hon 40 graders feber igen och jätteont när hon andades eller rörde sig.  Stackars lilla lis  :-(
Får väl se vad de säger sen.

Sen till lite roligare saker så ringde de precis från Komtek. Jag har anmält Felix till en kurs där men han hade hamnat på kölistan så jag trodde nästan inte det skulle bli något men så ringde de nu och hade fått ett återbud. Redan idag kl 16.30 börjar det. Roligt

Jag läste på min vän Marias blogg om nyårslöften och hur det går med dem. Jag har inget nyårslöfte i år. Jag hade innan nyår tänkt ut nåt bra tyckte jag och sedan när det väl blev nyår hade jag glömt bort det. Så viktigt var det *s* Jag har faktiskt i efterhand kommit på vad det var men eftersom nyår passerat kan man väl inte avlägga sådana löften i efterhand ;-)
Så jag har som sagt var inget nyårslöfte nu. Däremot har jag tänkt ge mig ett månadslöfte istället. Passar ju bra nu med när det snart är ny månad. Tror det är bättre med att försöka hålla något/ skapa en nya vana en månad än ett år. Vi får se hur det går. Mitt mål för februari är att se till att komma i säng före kl 24 varje vardagskväll. Det kan tyckas lätt men för mig är det skitsvårt.

Inga kommentarer: