onsdag 30 januari 2013

Ut och in i bilen och cigarrettfimpar

Känns som jag tillbringat hela dagen i bilen typ samt klä av och på Leo  Först lämnade jag felix i morse (då utan Leo) Vid 11.30 klädde jag Leo och åkte till max och hämtade lunch till mig och flis, hem av med kläder på Leo. Äta...på med kläder på Leo och hämta Felix. Hem av med kläder på Leo...hemma 30 min sen på med kläder på Leo och ner till vårdcentralen. Lämna pojkarna till J och sen upp till vårdcentralen...hämta pojkar....Hem och av med kläder. Pojkarna äter mellanmål....30 min sen på med kläder på Leo och ner till upptech.

Felix tyckte det skulle bli kul med komtek men han var nog lite nervös. Föräldrarna fick vara med på en liten kort info sen fick man gå och de låser dörren så man kan inte stanna kvar eller komma in. Såg på hans ögon att han nog gärna hade velat att jag stannade. -Ska du gå redan?..-jaja gå då ...det är hemligt för vuxna.....
Lilla gubben!!
Det hade hur som helst gått jättebra och han berättade sen vad de gjort och hade tyckt det var roligt. Så hans mamma vill nog gärna tro att han växte lite som person som klarar sig utan sina föräldrar.

Jag och Leo fick en ofrivillig promenad....lite kall för mamma... så det blev en runda in på konsum nere på öster. Där hade jag aldrig varit innan. Måste vara kanon för de som bor där. Äntligen en mataffär.! Inhandlade lite pizzatortillas och grejer till det som det fick bli en lätt middag/kvällsmat idag. Efter det så åkte vi hem och av med Leokläder igen och det var Leos sista åktur för dagen. Jag åkte dock ner och hämtade Y vid bussen för ett tag sedan. Det var mitt flängande för dagen.

Sen har jag ett i-landsproblem eller problem och problem....mer en irritation. Vi har ju haft hantverkar här (nu igen) och  de rökte en del av dem. Utomhus så klart men då till min lilla irritation och det är ju att det som göms i snö kommer upp i tö. Nu ligger det nämligen en massa cigarrettfimpar på min garageinfart, utanför ytterdörren och i rabatten. Visst jag kan sopa/ plocka bort det på ett litet kick men istället surar jag. Jag tycker verkligen INTE DET ÄR OK att använda min tomt som askfat. *surar*

 Det var mina ilandsproblem för dagen och det är ju verkligen vad de är men ack så irriterande och jobbiga.

Inga kommentarer: