lördag 25 december 2010

Endast susanne är vaken...

....nja iaf av oss som befinner oss här hemma. J och Felix sussar gott inne i sängen. Felicia sover hos en kompis och Y är hemma hos pojkvännen i Tranås. Själv sitter jag framför brasan (som äntligen börjar sprida lite härlig värme) och spelar meningslösa spel på facebook. Funderar på om jag ska läsa någon av böckerna jag fick i julklapp eller om jag också ska krypa ner i sängen. Vill nog hur som helst sitta och mysa en stund till vid brasan.

Det har varit en bra jul i år också. Vi firade i år nere hos mina föräldrar och det blev mycket äta, kalleanka på tv och tomten som kom...lite kul var att när vi åkte ner så körde vi genom ett litet samhälle och där kom tomten ut ur ett hus och tog sin flakmoppe och åkte iväg. *s* Felix såg detta och konstaterade att där bodde tomten. Vi spann såklart vidare på detta att han skulle hämta renarna i skogen och åka till mormor och morfar men han skulle nog till en del andra först. Sen precis innan kalle skulle börja kom han och åkte förbi på skidor. Stackars Felix väntade tålmodigt på att tomten skulle åka till några andra barn först. Lycklig blev han dock när tomten väl kom sen. (synd att J missade honom men felix berättade sen vad han hade sagt och gjort *s*)

Idag har vi varit hos J:s morbror med familj och firat hans kusin som fyllde 25 år. även där fick vi massa gott att äta.

Skönt att det är en dag ledigt kvar iaf innan det är dags att arbeta lite igen.

Inga kommentarer: