måndag 1 mars 2010

kanske ett par akvariefiskar kunde vara lämpligt...

....som födelsedagspresent till Felix när han fyller år. Den tanken slog mig när vi låg och pratade i sängen ikväll. Felix brukar alltid vilja gå in och titta på fiskarna i zooaffären och tycker det är spännade så närFelix ikväll saatt man kan fisk i sjön och så nappar de och så kan man lägga dem i eget vatten i akvarium och så kan man ha dem där sen.
Så föddes min tanke att det kanske kunde vara roligt med ett litet akvarium så vi pratade vidare lite och jag frågade lite försikt om han förstod att man inte kan ta upp dem och klappa dem och så utan bara titta. Han tittade på mig som jag vore helt bakom flötet och säger sedan.
-Nä inte klappa, vi ska ju se om de nappar.
Jag tror vi skippar fiskarna och satsar på ett metspö istället.

Inga kommentarer: