lördag 7 november 2009

Jobba jobba jobba

En vecka full av jobb och tre barn och saknad efter mannen i familjen. Nu är han äntligen hemma igen och ordningen återställd. Imorgon är jag ledig!!!! ska bli mycket skönt men har jobbat ett par timmar idag. Så en hel helg ledig har det ju inte varit men vem vet...nästa helg kanske...ja då kanske kanske jag kan vara ledig.

Har hunnit med att storhandla idag iaf och skjutsa barn hit och dit. Y skulle med tåget till Eksjö i morse och jag den snälla mamma hade betalat biljetterna med mitt kontokort och nu skulle vi bara hämta ut dem....sena såklart....kommer vi ner till tågstationen...6 min tills tåget ska gå....hämta biljetterna....öh...ja just det ja...man behöver bokningsnr....äh...det ligger ju hemma i skrivaren. F*ck, F*ck,f*uck!!!!...kände jag då och såg mig själv raca med tåget till Nässjö. Ringer hem till J( som förövrigt precis hoppade in i duschen när vi åkte och F sover och ingen telefonsamtal väcker henne) så efter 700 signaler....4 min kvar...svarar J. Det ligger inget papper i skrivaren.....okej...tänk...det kanske aldrig skrevs ut...fyll på med papper....3 min kvar....Det skrivs ut nåt....knappa in....2 min kvar...biljetter skriv och dotter springer till tåget och blir den sista passageraren att kliva på innan det är dags för avfärd. *pust* Jag tycker faktiskt att SJ ska skaffa såna automater som sf har där man kan dra sitt kort man betalat med så slipper stackars mödrar bli småstressade.

Nu ska jag gå och rensa ut alla försmå kläder ur Felix garderob för på tisdag bär det iväg till Ullared. Det ska bli KUL!!!

Inga kommentarer: