onsdag 7 januari 2009

vardag?

För många är det vanlig vardag idag men här har den inte riktigt börjat ännu. Tjejerna har haft ledigt från skolan idag (börjar terminen med studiedag) och jag och Felix är ju lediga i nästan två veckor till. bara J som har fått masa sig iväg till jobbet.

Förmiddagen idag tillbringade vi dels framför pippi. Denna j*vla pippi...haha....tre barn och tre genomlidande av pippi. Ylva ville alltid titta på pippi när hon var liten eller nödvändigtvis inte titta men det skulle stå på sen kunde hon sitta med ryggen åt det och leka med nåt helt annat. Flis var likadan, Pippi skulle vara på och nu är ju Felix i den åldern som tjejerna var då de hade denna pippisjuka och gissa vad som alltid ska stå på hemma hos oss??? Jo..PIPPI!! Tur man vet att det inte är för evigt. Dessutom är det ju såklart vårt eget fel som en gång gjorde misstaget att introducera pippi.
När jag nu fick nog av denna glada rödhåriga tjej så klädde vi på oss full mundering och gick ut och åkte pulka. Vi värmde upp med några åk här på tomten först innan vi gick till stora pulkabacken.

Efter pulkaåkningen fixade flis varm choklad och jag fixade korv med bröd till lunch. En alldeles lagom ledig och mysig Fm.



Imorgon är det skola för de stora tjejerna och J åker som vanligt och jobbar. Vad jag och Felix ska hitta på vet jag inte riktig. kanske mer pulka, eller en sväng till stadsparken och mata lite änder eller både och. Lugnt ska vi ta det och säkert kommer pippi stå på en liten stund.

Inga kommentarer: