fredag 9 januari 2009

respektlös dotter gör mig ARG!!

Idag har jag varit arg och irrterad på min dotter F. Vi hade bestämt att hon skulle gå direkt hem efter skolan eftersom HON ville åka till IKEA och HM och handla mer för sina presentkort. Strax efter lunch så tänkte jag baka lite med Felix men eftersom F slutar vid strax efter kl 13 så tyckte jag det var dumt att dra igång nåt bättre vi kommer iväg direkt och handlar när F kommer.

Väntade , väntade och väntade.....hm...tog jag kanske fel...slutade hon senare...väntar lite till...sen blir man ju det där oroliga-mamman-kanske nåt hänt! En olycka, blivit kidnappat och allt annat hemskt man kan tänka sig. Varför är man sån egentligen. Tänker allt hemskt som kan hända direkt istället för allt som troligen har har hänt. Låt förståndet ta överhand och sköt undan de andra tankarna och efter att ha ringt och kollat med fritids om hon fått för sig att gå dit så får jag veta att där var hon inte men hon var utanför skolan och lekte med en kompis på isen. ARG!!!!!!

Sånt tycker jag är så fruktansvärt RESPEKTLÖST att inte höra av sig när mna har bestämt nåt. Så jag och Felix packade bilen full med skräp, låste och åkte via sortergården upp till A6. Handlade ett nagellack och några nagelfilar till mig. Jag har bestämt mig för att sluta bita på naglarna efter ungefär 32 års nagelbitning. Det går hyfsat bra. Försäljningen av stop och växer kommer öka med 100 % eller nåt sånt.

Tillbaka till den respektlös dottern som kom hemsläntrandes en stund efter vi kommit hem igen. Tror att det gick in i huvudet på henne att man inte gör så. Man måste tänka lite längre och att det man gör eller inte gör påverkar andra. Jag och Felix kunde ju ha hittat på något annat än att vänta på henne och jag hade ju sluppit vara arg och orolig. Dessutom så gick hon ju själv miste om att åka dit hon ville.

Sen har jag ju sedan tidigare förvarnat tjejerna om att jag tänker vara en "strängare" mamma detta året gällande just att det man har bestämt gäller. Så i helgen blir det inget lekande med kompisar utan hon får vara hemma och städa och rensa sitt rum istället och IKEA och HM får vi se om vi hinner nästa vecka.

Inga kommentarer: