onsdag 31 december 2008

Ett år och igår

Tänk att det snart har gått ännu ett år. En hel del saker som har hänt under året. Det största för oss är nog att efter många års letande så hittade vi äntligen huset med stort H. Ska bli roligt att fira nyår för första gången här imorgon och jag hoppas att de närmsta 40 nyårsaftnarna också kommer firas här. :-) . År 2008 är ett år i vårt liv tror jag som bara flytit på utan någon direkt struktur eller ordning. Så nästkommande år ska vi bli strukturerade, organiserade och väldigt ordningsamma familjen. Vi får se hur det går *s*

Mitt nyårslöfte förra året var att jag skulle försöka se till att komma i säng före kl tolv på kvällarna. De gick som det brukar med mina nyårslöfte. har nog lagt mig max 5 ggr under året före kl tolv men vem vet nästa år när jag är så strukturerad...då...ja då kanske man kommer tidigt i säng också. (haha vem försöker jag lura?)

Gårdag började med en elak telefonsignal som väckte oss ur vår långa och sena skönhetssömn och en röst som nästintill beodrade oss att stiga upp och åka till stadsparken och grilla 1½ timme senare. Åh det är ju trevligt men vi är ju inte snabba familjen precis så vi kom iväg aningen senare *s*. Tack C och K för en trevlig fm i stadsparken. Tur vi har er som sätter lite fart på oss ibland så vi inte går alldeles i ide.

dagen fortsatte sedan med en tur till a6 och sedan för att titta på en bättre begagnad diskmaskin. De visade sig vara en gammal bekant till J som sålde den så det blev "kompispris" och hemkörning av den fick vi också :-). Så nu står den på plats och den gamla ligger på sortergården.

Dagen idag har inte mycket hänt. lite shopping bland fyndade jag undersängen till felicia säng på ikeas fyndhörna. Jag visste väl det skulle dyka upp en i fyndet för eller senare :-)

Lycka är att fynda

Nu ska jag avsluta denna dag med en kvällsmacka nere i köket
nattinatt.

Inga kommentarer: