torsdag 26 november 2009

På eländiga äventyr

Glad i hågen gav jag och felix oss iväg mot det stundande Rabdidopartyt. Eftersom det är en liten resväg till partyt så hann jag med några jobbsamtal under resan och precis när jag avslutat det sista, svängt ut på motorvägen och vridit upp radion. Då kommer det...en duns och ett skrapande ljud. Det låter verkligen inte bra. Så det finns inte mycket annat att göra än att sakta ner och stanna och ut i spöregnet och kolmörkret för att kolla om mina misstankar stämmer.....
...det gör de tyvärr och där ligger avgasröret i marknivå. *suck*

Bärgningsbil???....snöre???...Jonas.????. Det får bli alternativ tre och min hjälte får rycka ut och rädda den stackars strandsatta mamman och sonen. Han kommer och fixar så bilen går att köra hem och sakta mullrar vi hemmåt och bort från det efterlängtade klädpartyt :-/

Inga kommentarer: