torsdag 15 januari 2009

Nu ska han sova!! ÄNTLIGEN!!!

Nu har jag snart tillbringat en månad med felix 24 timmar per dygn och det är ju de flesta dagar roligt men idag känner jag att det ska bli väldigt skönt med dagisstart på måndag. Idag har varit en sån där dag då han varit överallt och ingenstans. Hur någon kan på så kort tid förvandla ett undanplockat rum till ett totalt kaos är helt obegripligt.

Bara under den halvtimme jag lagade mat och han var med mig i köket....lyckades han starta om både disk och tvättmaskin. Hälla ut alla sina leksaksgrönsaker över hela köket men inte för att leka med utan för att kasta, gärna för att pricka en kastrull eller nåt på det dukade bordet. När jag börjar plocka undan de flygande sakerna hinner han springa och hämta grejerna till airhockeyt och slänga i diskhon samt slänga ut ett antal sugrör på golvet. Dessutom hann han dunka i skåpsdörren till soppåsen så fästet lossnade. Detta under en halvtimmes matlagning och hur toaletten där nere ser ut vill jag inte tänka på.

Förutom denna halvtimmen har han ju vandaliserat sina syskons rum ett par 100 ggr och ett antal pusselbitar och leksaker ligger nerslängda i trappan och hans pappas tejp ligger fint utdragen och hopknölad till en boll på golvet.

Nu ligger det lilla monstret i sin säng och sover nästan (hoppas jag). egentligen är ju alla dagar så här mer eller mindre. Ett testande av mammas/pappas tålamod. För han är inte det minsta grinig under sina hyss utan full av glädje och skrattar lätt bort sin mammas ilska. Hur som helst ska det bli skönt med dagisstart på måndag för då får man ju ett par timmar och ladda upp tålamodet på.

Dagens ärligaste svar: felix är och pillar på diskmaskinen för hundraelftegången

Jag:

-kan du vara snäll och låta bli det

F:

-NÄ


:-)

Gårdagens självklara: felix kommer och lämnar våran vindsnyckel till mig ( en sån där lång pinne man öppnar vindsluckan med)

Jag: vad har du gjort med den?

F: Spikat upp en hylla

*s* vart han satt upp denna hyllan vet jag inte *fniss*

Det är tur att de stunderna och de roliga kommentarerna man får av sina barn uppväger allt bus de hittar på.

Från det ena till det andra så måste jag ju bara återigen säga att jag ÄLSKAR webbtv. Vi har ju inte så många kanaler längre och ibland så går ju de endel roliga program på de kanaler vi inte har. Då är ju webbtv perfekt!!!
Igår kollade vi på 5:ans den arge snickaren och (kände igen oss i de olika typerna lite granna fast vi bråkar inte och kompletterar nog varandra bättre) och idag har jag tittat på såld på hus som går på tv4+ en kanal jag inte heller har så jag blev mycket glatt överraskade då jag upptäckte att man kunde se det gratis en vecka på webbtv. Fastighetsvärdering är ju en av de kurser som jag ska läsa i vår så detta är ju ett perfekt program att sitta och gissa till hemma *ler*

Inga kommentarer: