torsdag 8 januari 2009

Ingen busstur, fåfängan slog till

Nja... jag orkade inte hålla mig vaken...utan när barnen traskat iväg till skolan och F fortfarande sov gott så kröp jag ner under täcket till en stund......så skönt!! Så jag halvsov bort fm. När F vaknade kom han och la sig brevid och mös en stund i sängen.

Idag hade vi bestämt ( eller jag bestämt) att vi skulle ta en tur till stadsparken och mata änderna och promenera runt och titta på de andra djuren. Jag tänkte först att vi skulle ha gått ner till stadsparken och sedan tagit bussen ner till stan och vandrat runt där lite också.
Nu är det ju så att stadsparksbesöket kräver full mundering med termobyxor och hela kitet och detta slog mig. Så jag drabbades av fåfängan och kom på att jag vill inte alls vandra omkring nere på stan i mina fotriktiga varma sköna skor, fula lite urtvättade röda termobyxor och en halvsolkig beige jacka....NÄ TACK! Jag behöver alltså fina och snygga och matchande vinterkläder konstaterade jag.
Det blev bilen till stadsparken och stan skippade vi helt och hållet. Det var ingen direkt trängsel där idag och när vi kom kunde vi välja precis vilken parkering vi ville eftersom det inte fanns någon annan bil att skåda så långt ögat nåde.

En trevlig stund hade vi iaf där. Fåglarna var väldigt hungriga och felix tyckte nog de var mer läskiga än roliga efter ett tag.

1 kommentar:

Mia sa...

Tack min VÄN för kommentaren på bloggen. Plötsligt fick jag nästan lust att blogga ofta. Men det kommer nog inte hända. ;)

Din blogg är som vanligt ytterst underhållande. Kom på att jag hade glömt din blogg men sen såg jag länken på Marias hemsida. Haha
Jag rådiggar din blogg ska du veta!
Ikväll är vi barnlediga! Det döh!
Isac fick ett infall och ville sova hos en kompis.

Kram i snön!