onsdag 17 december 2008

JULLOV!!!

Nu är årets sista tenta skriven och jag och Felix har nu tagit Jullov. Om jag nu varit så duktig och skrivit så bra att jag klarar tentan. Vilket jag hoppas jag gör så kommer jag ha ledigt till den 19 januari. Jag är ju som de flesta vet som känner mig ingen snöfantast direkt men nu när jag ska vara ledig så länge med Felix så önskar jag mig faktiskt lite snö som vi kan busa runt i. Har ju en perfekt minibacke på tomten som vi prövade vid förra snöfallet samt knappt 100 meter från vårt hus har vi en perfekt pulkabacke så det är ju nära och bra.

Idag har jag varit på A6 med tre tjejer och felix. Y, F och en kompis till F. Måste ju säga att Felix var nog den smidigaste att ha med och hålla reda på och otroligt duktig var han också. Inget gnäll eller skrik eller sura minner. Så det var riktigt trevligt. Inhandlade 2 st julklappar och imorgon ska jag inhandla 3 st till sen är det bara klappar till barnen och 1 person till kvar att handla till.

Tycker jag kommit på bra klappar i år. Då är det roligt :-) fast sen kanske inte mottagarna tycker detsamma...haha *funderar*...Jo de får vi hoppas.

Imorgon börjar dagen tidigt fast det är jullov. Ska skjutsa Flis till Julspelsträningen och sen ska jag inhandla lite ingredienser till julbak och julgodis. Ett pepparkakshus ska vi ju fixa ihop också.

Imorgon är första dagen på felix nya blöjfria liv. Får väl se hur det går...antagligen en massa tvätt men det får man ju ta.

Har fått ett glädjande besked idag också. Vi får ersättning för missen som hände när vi köpte vårt hus. En trevlig julklapp tycker jag.

Inga kommentarer: