måndag 17 november 2008

Fyndet och julklappar

Det blev så att jag köpte det där fyndet jag hittade. En del till en säng Felicia önskar sig. Nämligen sängstommen ODDA från ikea. Endast 215 kr i fyndhörnan på IKEA :-). Mycket nöjd med fyndet och det är Felicia också.

Så har jag börjat handla julklappar och i lite omvänd ordning. jag brukar alltid tycka det är lite extra svårt att handla klapparna till min far och bror och de brukar vara de som inhandlas sist. Inte i år. De är redan inhandlade :-) och jag känner mig nöjd med mina inköp och hoppas att mottagarna med ska bli det. Vad det är för nåt jag köpt kan jag ju såklart inte tala om här.

Idag har jag tillbringat hela dagen i Borås och lyssnat på en riktigt superduktig föreläsare och det var roligt för de vi har haft tidigare i år har väl varit av mindre bra kvalite. De är säkert duktiga inom sitt område och på sin arbetsplats men inte som föreläsare. Iidag var det sista föreläsningen i denna kursen så det kändes ju bra att det var en kanonföreläsare då. Kunnig, pedagogisk och väl förberedd. Bättre än så kan det ju inte bli. Så idag har jag ju lära mig massor :-)

Har börjat med att Felix ska ligga i sin säng och somna själv. Vi har hållt på och ligga brevid honom men då gossebarnet inte somnar så snabbt och smidigt utan det tar 2 timmar och BAMSE x 4 så fick jag nog. Igår fixade jag en ny skiva med avslappningsmusik och sedan tala jag om för honom att han var stor kille och skulle sova själv. Det gick sådär kl hann väl bli halv tolv nästan innan han sov men han somnade då och jag satt på golvet i hans rum en bit från sängen. Idag så fick han lägga sig och vi läste först boken (som vi alltid gör) och då låg jag som vanligt bredvid honom i sängen och sedan stoppad jag om honom , satte på musiken, släckte och gick och skulle hämta några saker. kom 2 meter sen var Felix uppe. tillbaka och lägga honom och säga han skulle ligga där och sova nu och lyssna på musiken och jag ska bara hämta nåt och sen kommer jag. Sen gick jag och Felix kom efter...så höll vi på ett par gånger sen hade jag hämtat min bok som jag skulle och satte mig på golvet i hans rum i dörröppningen och då stannade han i sin säng. PERFEKT!! jag fick en stunds "egentid" med en bok och Felix somnade snällt själv i sängen utan mamma brevid. Alla nöjda och glada!!! :-)

Inga kommentarer: